2022-01-27: Human IT-koncernen stärker sin position inom digitalisering – anställer Urban Järund som Senior Advisor

Human IT, med en kraftfull framfart inom digitaliseringsområdet, stärker koncernen och rekryterar Urban Järund som senior rådgivare och affärsutvecklare.

“Den unika förmåga Urban har att förstå både verksamhet och teknik gör att Human IT blir en än bättre partner till våra kunder”, säger Markus Närenbäck Human IT.

En planlagd kraftig expansion under åren 2022-2025 är en del av koncernens fastlagda strategi.

Förmågan att förstå och hjälpa kunder är central. I detta besitter Urban en unik erfarenhet från chefs- och affärsutvecklingspositioner i stora internationella spelare som BMC, VMware och Red Hat. Urban har i sitt senaste uppdrag på Red Hat byggt upp deras nordiska konsultorganisation och hjälpt hundratals kunder på deras digitala resa med hjälp av ny teknik.

”Efter att i huvudsak arbetat med försäljning och leveranser av mjukvara känns det oerhört kul att komma till Human IT och leverera totala lösningar. Den position som Human IT har tagit på marknaden inom digitalisering och att göra sina kunder konkurrenskraftiga är oerhört intressant och det skall bli fantastiskt kul och driva dessa aktiviteter”, säger Urban Järund.

Urban tillträdde sin nya roll den 8 november.

Om Human IT
Human IT´s strategi är att vara där teknik, människor och affärer möts. Genom att vara en human leverantör av framtidens teknologiska lösningar strävar vi även efter att vara en attraktiv arbetsgivare och partner. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa genom att skapa affärer med hjälp av ny teknik. Human IT´s vision är: A better digitalized world for Humans”,

Human IT Sverige har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

www.humanit.se  www.digitalaparaplyet.se

Markus Närenbäck, Human IT