Johan de Verdier vald till ny styrelseordförande för Human IT koncernen

2020-09-14: Johan de Verdier tillträder rollen som styrelseordförande för Human IT koncernen

Human IT har haft en offensiv framfart inom digitaliseringsområdet som idag står för drygt 50% av verksamheten. Human IT har via sitt erbjudande och erfarenhet förmågan att hjälpa kunder med dess digitala resa men också förmågan att attraherat talanger och expertis inom hela marknadsfältet digitalisering. En kraftig expansion under år 2020-2022 är en del av koncernens strategi har därför behov av en erfaren och meriterad SO och har därför valt Johan de Verdier som ordförande from idag.

”Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att få vara styrelseordförande för Human IT koncernen. Jag hoppas att Human IT´s kunder och medarbetare kommer att kunna dra nytta av de kunskaper och erfarenheter som jag förvärvat i mitt yrkesliv. Jag ser stora möjligheter att ytterligare utveckla Human IT´s position till en ledande leverantör av digitaliseringstjänster med smarta lösningar som effektiviserar kunders IT-miljö. Det skall bli oerhört kul att tillsammans med ledningen för Human IT få vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Framförallt lockar Human IT med sina höga ambitioner och kunskaper inom digitaliseringsområdet samt humana synsätt. Jag kommer sätta högsta fart från dag ett”, säger Johan De Verdier.

”Johan är en driven person och har en gedigen bakgrund från olika ledande roller, hans drivkrafter är IT som möjliggörare och hans ständiga fokus på kunderna. Johan som person är väldigt engagerande och han har förmågan att få både medarbetare och ledningen att arbeta mot gemensamma och utmanande mål, mycket tack vare sin prestigelösa ledarstil i kombination med en positivism som smittar. Vi är mycket glada att ha Johan ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner, säger Fredrik Jacobsson, Group CEO Human IT och Lexicon IT-konsult.

Med kundupplevelse i fokus hjälper vi våra kunder med deras digitala transformation. Human IT erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i Norden inom områdena Systemutveckling, Infrastruktur, Cloud och Business Consulting. Human IT har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Johan de Verdier, Styrelseordförande Human IT, [email protected] , 070-602 16 80

Fredrik Jacobsson, Group CEO Lexicon IT-konsult och Human IT, [email protected] , 0735-34 66 98