Human IT växer och flyttar till The Point

2019-12-13: Human IT växer och flyttar till The Point i Malmö

Human IT är fokuserat på IT och den digitalisering som nu sker hos våra kunder. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa och skapa nytta/affärer med hjälp av ny teknik och innovativa lösningar.

Efter 3 kvartal med fantastisk orderingång för Human IT:s Malmö-kontor känns det extra upplyftande att meddela att från och med årsskiftet kommer företaget sitta i nya lokaler i The Point.

The Point är nästa epokgörande byggnad i Öresundsregionen efter Turning Torso och manifesterar Hyllie som en central plats i näringslivet i Öresundsregionen och södra Sverige.

Med sina 110 meter blir The Point Öresundsregionens högsta kontorshus. Med en internationell prägel och representativ framtoning är The Point adressen för de företag som inte bara söker det bästa utan också ser värdet av en adress mitt i Öresundsregionen.

”Vi är glada att ha en sådan stark aktör som Human IT med oss i The Point. Vi har haft en dialog under en längre tid där vi nu landat i ett avtal som vi båda är mycket nöjda med”, säger Pia Andersson, VD Annehem.

De nya lokalerna i The Point är inte den största fysiska förflyttningen men för Human IT är det en markör för framtiden. Det nya kontoret planeras just nu med plats för en växande inhouseverksamhet, fler konsulter samt möjligheter för nya möten i en attraktiv miljö.

”Vi är väldigt glada över att vara kvar på Hyllie och ta plats i the Point som är det nya landmärket i regionen. Vi har upplevt tillväxten i Hyllie som skett de senaste åren och ser det positivt att säkra en plats för framtiden i den regionala utvecklingen. Inte minst som det utgör ett bra nav för ett konsultbolag och erbjuder tillgänglighet till såväl anställda som kunder.”, säger Markus Närenbäck, CEO Human IT.

Markus Närenbäck, CEO Human IT Sverige, [email protected] , 070-851 36 11

Emma-Lena Gustafsson, HR/Rekrytering Human IT Syd, [email protected] , 070-44 15 226

Pia Andersson, VD Annehem, [email protected], 0705-90 61 64