Human IT Stockholm anställer Head of Recruitment

Porträtt av Caroline Biverman

2022-03-25: Human IT Stockholm ökar rekryteringstakten – anställer Head of Recruitment

Human IT, med fortsatt stark tillväxt inom IT och hela digitaliseringsområdet, rekryterar Caroline Biverman till rollen som Head of Recruitment för Human IT i Stockholm. Uppdraget tar ett helhetsgrepp kring bolagets rekryteringsprocesser och ämnar accelerera rekryteringstakten  för att möta ambitiösa tillväxtmål för 2022 och 2023.

En kraftig expansion under åren 2022-2024 är en del av koncernens strategi. Här blir Carolines roll en helt avgörande förutsättning för att Stockholm skall lyckas. För att kunna möta den kraftigt ökade efterfrågan av IT-kompetens ämnar Human IT Stockholm under 2022 växa med 50% för att under 2023 passera 100 konsulter.

”Caroline är en energigivande och driven person med mycket erfarenhet inom IT-rekrytering. Att hitta guldkornen och våra framtida medarbetare kräver både tålamod, branschkunskap och inte så lite finess. Caroline besitter alla dessa kompetenser. Det känns nu tryggt att ha Carolines expertis och erfarenhet i teamet. Jag ser med spänning fram emot att få arbeta tillsammans med Caroline, och att få förmånen att inspireras av henne”
– Aina Mattsson, Business manager digital services.

”Vid första anblick ser kanske Human IT ut som många andra bolag, men ser man lite närmre på det syns en konkurrenskraftighet och ett arbetssätt som förbättrar arbetsvillkoren för branschens anställda. Det fångade mitt intresse och gör mig spänd på att fortsätta min karriär hos Human IT. Dessutom vill Human IT bidra till en hållbar miljö och en mer digitaliserad värld – en resa jag väldigt gärna vill vara med på”
– Caroline Biverman, Head of Recruitment.

Caroline tillträdde sin nya roll den första mars.

Om Human IT

Human IT´s strategi är att vara där teknik, människor och affärer möts. Genom att vara en human leverantör av framtidens teknologiska lösningar strävar vi även efter att vara en attraktiv arbetsgivare och partner. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa genom att skapa affärer med hjälp av ny teknik. Human IT´s vision är: “A better digitalized world for Humans”,

Human IT Sverige har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

www.humanit.se www.digitalaparaplyet.se

Carl-Johan Bernadotte, VD Human IT Stockholm, [email protected], 076-307 27 75

Aina Mattsson, Business manager digital services, [email protected], 076-326 16 64

Caroline Biverman, Head of Recruitment, [email protected] , 072-931 30 06