2021-11-10: Human IT-koncernen förstärker marknadssidan – anställer Marketing Project Manager

Human IT, med en offensiv framfart inom digitaliseringsområdet, stärker koncernen och rekryterar Alexandra Struwe som Marketing Project Manager. Uppdraget ämnar förtydliga Human IT´s position på marknaden och stärka kundernas relation till varumärket.

En kraftig expansion under åren 2021-2023 är en del av koncernens strategi. Tydligare positionering och en mer datadriven marknadsföringsstrategi ska driva arbetet framåt.

”Den digitala världen är under ständig och snabb förändring och marknadsföringen måste följa med. Här behövs en riktigt vass Marketing Project Manager som kan ta ett helheltsgrepp på Human IT som varumärke – det blir helt vitalt för att nå våra affärsmål och fortsätta attrahera experter inom hela IT-området.”, säger Fredrik Jacobsson, Group CEO Human IT

”Det känns fantastiskt att få komma in i en organisation som, förutom att leverera innovativa lösningar, också arbetar aktivt med målet att bidra till en mer human och hållbar värld. Jag hoppas kunna bidra till att såväl driva affärer som att locka fler medarbetare att bli en del av Human IT. Human IT´s erbjudande är idag starkt och jag ser fram emot att vidareutveckla varumärket och ytterligare befästa Human IT som en av de ledande inom digitaliseringsområdet.”, säger Alexandra Struwe.

Alexandra tillträdde sin nya roll den första november.

Om Human IT

Human IT´s strategi är att vara där teknik, människor och affärer möts. Genom att vara en human leverantör av framtidens teknologiska lösningar strävar vi även efter att vara en attraktiv arbetsgivare och partner. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa genom att skapa affärer med hjälp av ny teknik. Human IT´s vision är: A better digitalized world for Humans”,

Human IT Sverige har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

www.humanit.se www.digitalaparaplyet.se

Fredrik Jacobsson, Group CEO Human IT, [email protected], 0735-34 66 98

Alexandra Struwe, Marketing Project Manager Human IT, [email protected] , 076-325 57 72

#Proudtobehumanit #HumanIT #buildforlife #collaborationiskey #createforimpact