Human IT ingår partnerskap med Bosco

Human IT fortsätter satsa på digital transformation och ingår unikt partnerskap med Bosco. Det nya partnerskapet ger möjligheten att erbjuda en än mer affärsdriven digital resa för Human IT’s kunder.

Bosco erbjuder mjukvara för digital transformation. Bolagets VD, Steen Wienke, ser mjukvaran Stratos-AI som en perfekt match med Human IT innovativa arbetssätt och ser det nya samarbetet som en möjlighet till att stärka Bosco’s position på den svenska marknaden.

”Human IT är en högt etablerad och ledande aktör när det kommer till digital transformation på den svenska marknaden. Vi ser vår mjukvara, Stratos-AI, som ett perfekt komplement till HumanITs kunders digitala resa och kommer påskynda den digitala transformationen avsevärt. Human IT’s starka kompetenser inom digital transformation kommer utgöra ett starkt stöd för Bosco’s resa även på den danska marknaden.” säger Steen Wienke.

Human IT ser partnerskapet som en accelerator för bolagets arbete med digitalisering och framförallt för att applicera containerisering hos sina kunder.

”Bosco erbjuder ett unikt verktyg i Stratos AI som inte endast kan djupdyka i den befintliga infrastrukturen och applikationsmiljön, den använder även avancerad BI-teknologi och AI för att kunna ge smarta analyser och råd hela vägen till automatiserad containerisering. Stratos-AI är ett fundamentalt verktyg Human ITs portfölj när det kommer till att hjälpa våra kunder på deras digitala resa.” säger Markus Närenbäck, Human IT.

Mer om hur Human IT arbetar med Stratos AI >

Bosco är ett inom mjukvarubranschen med mer än 30 års erfarenhet inom IT och Data management. Bosco ämnar att skapa framgångsrika, affärsdrivna digitala resor – snabbare och med lägre risk.

Lär dig mer: https://bosco-ai.com/

Human IT´s strategi är att vara där teknik, människor och affärer möts. Genom att vara en human leverantör av framtidens teknologiska lösningar strävar vi även efter att vara en attraktiv arbetsgivare och partner. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa genom att skapa affärer med hjälp av ny teknik.

Vill du veta mer? – Kontakta oss

Markus Närenbäck