Human IT förstärker digitaliseringsorganisationen med Linus Axelsson.

Linus Axelsson har anställts som Senior Digitalization Consultant på Human IT. Linus kommer senast från en CTO-roll och dessförinnan var han Head of IT på Candyking.

”Jag har alltid fokuserat på att effektivisera verksamheter utifrån min tekniska kompetens. Med min mångåriga bakgrund som IT-chef (inom FMCG) så har det alltid varit naturligt att utifrån mitt kompetensområde lokalisera de digitala förbättringar som är möjliga att genomföra. Sista åren har jag arbetat som CTO och utvecklat SaaS-tjänster, hanterat produktutveckling och tagit fram ramverk. I min nya roll hos Human IT vill jag hjälpa till med den förändringsresa som nu sker på marknaden. Med en teknisk bredd så hoppas jag kunna förstärka Human IT´s organisation genom nya ögon på både system och arbetsmetoder. Det skall bli oerhört kul att tillsammans med ledningen på Human IT få vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Framförallt lockar Human IT med sina höga ambitioner, intressanta kunder, kompetenta medarbetare och humana synsätt”, säger Linus Axelsson

Linus Axelsson
Senior Digitalization Consultant