2021-10-15: Aina Mattsson tillträder rollen som Business Manager Digital Services på Human IT

Human IT har haft en offensiv framfart inom digitaliseringsområdet som idag står för drygt 50% av verksamheten. Human IT har via sitt erbjudande och erfarenhet förmågan att hjälpa kunder med dess digitala resa men också förmågan att attraherat talanger och expertis inom hela IT-området. En kraftig expansion under år 2020-2023 är en del av koncernens strategi har därför behov av en erfaren och meriterad Business Manager inom Digital Services och har därför valt Aina Mattsson.

”Det är med stolthet och stor entusiasm jag tar mig an uppgiften att vara Business Manager för Digital Services hos Human IT. Jag tror att Human IT´s kunder och medarbetare kommer att kunna dra nytta av de kunskaper och erfarenheter som jag förvärvat i mitt yrkesliv. Jag ser stora möjligheter att ytterligare utveckla Human IT´s tjänsteerbjudande inom Digital Services och där bli en ledande leverantör av service med både vassa konsulter och smarta lösningar som effektiviserar kunders IT-miljö och medarbetare. Det ska bli spännande att tillsammans med ledningen fortsätta utveckla verksamheten. För mig lockar Human IT med sina höga ambitioner och kunskaper inom digitaliseringsområdet, men framför allt för deras humana synsätt på så väl medarbetare som kunders digitala resa”, säger Aina Mattsson, Business Manager Digital Services Human IT

”Aina är en driven person och har en gedigen bakgrund från olika ledande roller, hennes drivkrafter är IT som möjliggörare och hennes ständiga fokus på kunderna. Aina som person är väldigt engagerande och hon har förmågan att få både medarbetare och ledningen att arbeta mot gemensamma och utmanande mål, mycket tack vare sin prestigelösa ledarstil i kombination med en positivism som smittar. Vi är mycket glada att ha Aina ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner”, säger Carl Johan Bernadotte, CEO Human IT Stockholm.

Human IT´s strategi är att vara där teknik, människor och affärer möts. Genom att vara en human leverantör av framtidens teknologiska lösningar strävar vi även efter att vara en attraktiv arbetsgivare och partner. Vi hjälper våra kunder i deras digitaliseringsresa genom att skapa affärer med hjälp av ny teknik. Human IT´s vision är: A better digitalized world for Humans!

Human IT Sverige har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

www.humanit.se www.digitalaparaplyet.se

Carl Johan Bernadotte, CEO Human IT Stockholm, [email protected] 076-307 27 75

Aina Mattsson, Business Manager Digital Services Human IT, [email protected] , 076-326 16 64

#Proudtobehumanit #HumanIT #buildforlife #collaborationiskey #createforimpact