Human IT summerar året 2017 med fortsatt stark tillväxt, nya bolag och nya erbjudanden.

Human IT koncernen har idag drygt 130 medarbetare och fortsätter att växa i snabb takt. Sedan etableringen av varumärket Human IT förra året har antalet konsulter ökat med 32 % vilket innebar en fantastisk fart in i 2018.

Human IT har sedan starten fokuserat på starka erbjudanden och att rekrytera marknadens bästa konsulter. Under det senaste året har tillväxten i Human IT även skett genom förvärv av nya verksamheter som stärker koncernens erbjudande, Human IT Cloud och BConnected AB (IoT).

Human IT har stort fokus på digitalisering som innebär att hjälpa företag och organisationer på deras digitala resa. Detta sker genom starka erbjudanden inom bla Cloud, IoT, Big data, Applikation och Open Source mm. Vi driver och medverkar i dussintals digitaliseringsprojekt och mer än hälften av våra medarbetare är engagerade i dessa,

-Våra konsulter är det viktigaste vi har och vi arbetar aktivt med att vara den mest intressanta arbetsgivaren med de intressantaste utvecklingsmöjligheterna och de mest spännande projekten. Det är genom att kunna kombinera vår lokala närhet och engagemang, med koncernens hela kompetens som vi säkrar fortsatt framgång. Med en gemensam värdegrund skapar vi trivsel i vårt dagliga arbete och vi ger personlig utveckling till alla medarbetare, säger Markus Närenbäck, CEO Human IT Sverige.

– Det känns oerhört glädjande att vi stängde 2017 med fantastiska tillväxttal, många nya duktiga medarbetare och nya kunder. Våra två nya verksamheter inom Cloud och IoT är också en viktig framgångsfaktor. Vi kommer fortsätta att utveckla vårt erbjudande med nya affärsområden, nya etableringar och stark tillväxt över hela vår erbjudandeportfölj under 2018. Vi gör det med fortsatt fokus på att hjälpa våra kunder på deras digitala resa genom att effektivt använda ny Teknik, Processer, Strategi och Affärsmodeller. Vi har aldrig haft så bra förutsättningar när vi gick in i ett nytt kalenderår som inför 2018. Det kommer att bli ett otroligt spännande år med våra medarbetare och kunder i fokus, avslutar Markus Närenbäck

PS Vi har redan tjuvstartat med paketeringen av Analytics/Big data i kombination med AI/Deep Learning. Dessa kommer blomma ut 2018….

För mera information kontakta gärna:
Markus Närenbäck, CEO Human IT, markus.narenback@humanit.se , tel. 070-851 36 11.

Human IT startade 2007 och har idag kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Human IT erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag och organisationer i Norden inom områdena Applikation, Infrastruktur, Cloud och Business Consulting.

Vill du veta mer? - Kontakta oss

Markus Närenbäck