Annelie Karlsson förstärker ledningen i Väst

Annelie Karlsson tillträder rollen som Rekrytering & HR-chef hos Human IT Väst.

Human IT i Väst/Göteborg har de senaste åren haft stark tillväxt och förstärker nu ledningen med Annelie Karlsson. Annelie tillträder rollen som ansvarig lokalt för HR och rekrytering och kommer aktivt arbeta med HR-frågor, Employer Branding och rekrytering, detta för att ytterligare öka expansionstakten samt kvalitén.

Annelie har en har lång och gedigen erfarenhet av att arbeta med att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla IT-konsulter. Annelie kommer senast från eWork där hon bland annat haft roller som Delivery Manager och Competence Manager. Annelies primära uppgifter senaste året var att säkerhetsställa att 200 av eWorks inhyrda konsulter levererade enligt kundens önskemål och trivdes med sitt uppdrag. Annelie hade också ansvaret för expansionen i form av rekrytering och employer branding. Annelie har en värdefull helhetssyn på vad som är viktigt för att nå framgång i konsultbolag då hon tidigare arbetat både lokalt och nationellt.

– Det skall bli oerhört kul att tillsammans med ledningen på Human IT Väst få vara med och fortsätta utveckla verksamheten. Framförallt lockar Human IT med sina höga ambitioner, intressanta kunder, kompetenta medarbetare och humana synsätt. Den unika affärsmodell som Human IT arbetar med gör att man i dagens snabba IT-värld kan tillföra extra värde till kunder och medarbetare genom att snabbt och dynamisk knyta samman behov och kompetens/lösningar. Jag hoppas kunna tillföra en hel del genom mina tidigare erfarenheter och kunskaper sedan mina många år i branschen, säger Annelie Karlsson.

– Annelie är en driven person och har en gedigen bakgrund från IT-branschen, hennes drivkrafter är rekrytering och HR-frågor. Annelie som person är väldigt engagerande och hon har förmågan att få både medarbetare och ledningen att arbeta mot gemensamma och utmanande mål, mycket tack vare sin prestigelösa ledarstil i kombination med en positivism som smittar. Vi är mycket glada att ha Annelie ombord och står i och med detta ännu bättre rustade för att fortsätta utveckla vår verksamhet i enlighet med våra höga ambitioner, säger Teresa Utkovic, CEO Human IT Väst.

Human IT, som del av Lexicon IT-konsult, startade 2007 och har idag kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.

Human IT erbjuder IT-konsulttjänster, lösningar och åtaganden till stora och medelstora företag i norden inom områdena Applikation, Infrastruktur, Cloud och Business Consulting.

Teresa Utkovic, CEO Human IT Väst
teresa.utkovic@humanit.se