Kundcase

Hjälp att ta det lugnt

Idag existerar vi parallellt i sociala medier på samma sätt som vi alltid har jobbet i bakfickan. Att leva digitalt utanför det fysiska rummet kan göra det svårt att koppla av men samtidigt möjliggör det nya lösningar för att göra just det.

Problem

Vår kund erbjuder digitaliserad vård. Denna tjänst hade utvecklats av en underleverantör, men projektet hade inte levererat vad kunden hade förväntat sig. Kundens verksamhet var beroende av detta för att komma igång och utmaningen att lindra deras stress föll nu i våra händer.

Lösning

Vi började med att granska det pågående projektet hos underleverantören i syfte att förstå vad som hade gått fel. Projektgranskningen visade på ett projekt som inte bedrivits på ett optimalt sätt från underleverantören.

I projektet gjordes en omstart, med en agil ansats (Scrum-modellen) för att definiera ett antal 3-veckors sprintar för att kunna avsluta projektet och lansera version 1.0 av projektet. I samband produktionssättningen genomfördes även en analys av kod och bakomliggande systemstruktur för att validera programmets förvaltningsbarhet.

Resultat

Vi levererade en projektgranskningsrapport för kunden att ta ställning till. Med
denna som bas gjordes en nystart av projektleveransen från underleverantören. Tjänsten kunde sedan startas upp under hösten 2015. Vi levererade också en validering av den tekniska plattformen för lösningen och såg till att denna kan ligga till grund även för framtida tjänster.

Vill du veta mer? - Kontakta oss

Hördur Thorgilsson
Business Unit Manager
+46 733 23 95 05